مشکلات بچه داری

وقتی بچه هام کوچک تر بودن دوست داشتم زودتر بزرگ بشن ولی الان وقتی نگاه می کنم می بینم اون وقتا خیلی راحت تر بودم تنها کار فیزیکی وجسمیم بیشتر بود ولی هرچی بزرگتر می شن نگرانی ما برای درست تربیت کردنشون بیشتر میشه. بعضی وقتا اصلا نمی دونم چی درسته چی غلط .  از طرفی چون من تو یه خونواده ی مذهبی و سخت گیر بزرگ شدم اصلا دوست ندارم همون سخت گیری های وحشتناک رو برا بچه هام پیاده کنم. معمولا این جور فضاها از این لحاظ که آدم کمتر می تونه خطا کنه شاید به نظر خوب بیاند ولی احساس گناه رو تو بچه ها بوجود میارند. همیشه سعی کردم با دخترام دوست باشم تا خودشون وقتی اتفاقی واسشون می افته راجع بهش با خودم حرف بزنن وتاحدودی هم تا حالا موفق بودم ولی متاسفانه من چون آدم کمال گرایی هستم وقتی واسشون اتفاقی می افته یا چیزی رو تعریف می کنن کمکشون می کنم ولی خودم خیلی نگران می شم ونمی تونم آرامش خودم رو حفظ کنم ، بدجور بهم می ریزم.  مثلاپارسال که هستی کلاس اول بود یک روز اومد خونه گفت:مامان یه چیزی می خوام بهت بگم اما خجالت میکشم. منم که تو این جور موارد تاازش حرف نکشم، بی خیال نمی شم . یک ساعتی اصرار کردم و گفتم: ما باهم دوستیم و باید بهم همه چی رو بگیم روت نمی شه چشمات رو ببند بگو. گفت:داداش دبیرستانی مریم دوستم داشته یه فیلمی می دیده مریم که رفته تو اتاقش قایمش کرده، دوستم بعد که داداشش رفته فیلم وپیدا کرده دیده خلاصه چشمتون روز بد نبینی هرچی دیده بود واسه هستی منم تعریف کرده بود . من یکهو رنگم پرید نمی دونستم چی بگم خلاصه یک جوری پیچیندمش. شب که خوابید به معلمش زنگ زدم جریان رو گفتم وازش خواهش کردم هستی نفهمه  آخه از من قول گرفته بود که به کسی چیزی نگم شب تا صبح خوابم نبرد فردا هم رفتم با موسس مدرسه صحبت کردم. یا این کانال فارسی وان که مد شده  من تا 3ماه قبل نه خودم می دیدم نه می ذاشتم بچه هام ببینن. هستی تو مدرسه از دوستاش راجع به این کانال و سریالاش شنیده بود هر روز که از مدرسه برمی گشت التماس مامان فارسی وان رو بگذار هرچی بهش می گفتم مادر جون مناسب سنت نیست مگه قبول می کرد تمام سریال رو هم ندید حفظ بود . تا این که ما عید رفتیم شیراز خونه ی مادر همسر ی اونجا این کانال رو می دیدند. هستی هم عین آدم هایی که بعد از چند وقت به مراد دلشون رسیدن همچی چشم از این تلویزیون برنمی داشت . خلاصه که من هم دیدم این جوری نمی شه تصمیم گرفتم بعضی از سریال هاشو با نظارت خودم بذارم ببینند ولی بازم بعضی وقتا نگران می شم فکر می کنم خیلی چشم وگوش بچه ها رو باز می کنه. هرچند این کانال های ضرغامی هم دسته کمی از اونا ندارند . تمام سوژه ها وحرف ها همون هاست فقط با پوشش های متفاوت.

نظرات 14 + ارسال نظر
صدف چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ق.ظ http://www.asantabligh.ir

سلام خوبی وبلاگ جالبی داری اگه خواستی یه سری هم به ما بزن گلم . راستی با سایتهای من تبادل لینک می کنی؟اینم آدرسی که تمام سایتهای من تو اون هست www.istgah.asantabligh.com/tabdol1.php

مرسی سر می زنم

تابا چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ http://tabakhanomi.blogsky.com/

عزیزم بهترین کار اینه که به اعصابت مسط باشی و بدونی که جلوی خیلی چیزها رو نمی تونیم بگیریم ...
و باید امیدوار باشیم نسل جدید اصول زندگی رو یاد بگیرن چون فرعیات اونا با ما خیلی فرق داره ...

آره میدونم ولی واقعا کار سختیه تا وقتی تو موقعیتش قرار نگرفته بودم همیشه فکر می کردم می توانم این جور مواقع خوب برخورد کنم ولی وای وقتی واسم پیش اومد نتونستم زود به اعصابم مسلط بشم.
راستی اسم وبلاگت (تنهای پرهیاهو ) اسم یه کتاب قشنگه هروقت می بینمش یاد اون کتاب می افتم.

خانومی چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:46 ق.ظ http://khanoomi.blogsky.com/

اونجا نبینه براش تعریف میکنن تعریف نکنن خونه کس دیگه میبینه ولی موافقم ه بد آموزی داره
البته همش نه
البته آدم تا توی موقعیت نباشه نمی تونه اصلا راهنمایی هم بکنه

آره گلم می گم که خودش ندید تمام سریال ها رو حفظ بود.
بعضی وقتا خودمم می مونم چیکار کنم بهتره.

بلوط چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:39 ب.ظ http://www.baloot.blogsky.com

سلام مهربون
این که رو فرزندانت این قدر حساسیت داری خیلی خوبه ولی به نظر من سعی کن خودشون متوجه این حساسیت نشند چون ممکنه جواب معکوس بده و اونها حس کنند که دارند کنترل میشند گاهی باید بچه ها رو با احساس گناه هم رو برو کرد این چیزی هست که خدا برای تمام بنده هاش داره
درست میگی دیگه فرقی فاحشی با برنامه های داخلی نداره البته به قول شما در یک نوع پوشش دیگه اگه بچه ها باید یاد بگیرند که تو این روزگار فعلی هیچ چیزی رو قبول نداشته باشند مگر اون چیزهایی که جواب خودشون رو پس دادند و از اون مطمئنند فکر می کنم دیگه دوران ریسک کردن گذشته شاید هم تو این مورد دارم اشتباه می کنم... هر چی باشه شما خیلی از من با تجربه تری
پایدار باشی
به بلوط هم سر بزن خوشحال میشم

سلام
متاسفانه یکی از اخلاق های بدمن کنترل گر بودنمه شدیدا دارم باهاش مبارزه می کنم وسعی می کنم بچه هام نفهمند ولی مگه میشه.
با این نظرت موافقم که اگه بدونن اون چیزا رو کمتر تاوان پس می دن ولی ما آدم ها بعضی چیزا رو می خوایم هر جوریه خودمون امتحان کنیم.
مرسی
حتما سرمیزنم.

محمد چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ب.ظ http://mohamed.blogsky.com/

چه موضوع خوبی مطرح کردی.
میدونی اعظم به نظر من دو تا چیز رو باید راجع به خودمون و مخصوصا بچه هامون در نظر بگیریم.
۱- ذات و صفات جسمی و روحی ارثی بچه هامون
۲- تربیت و شکل دهی شخصیت توسط خودمون

ببین اعظم آدمای چاق تا آخر عمرشون باید حسرت خوردن رو بکشن اگه میخوان خوش تیپ باشن! آدمای بداخلاق تا اخر عمر باید مواظب رفتارای غیر ارادیشون باشن! آدمای خسیس تا اخر عمر باید با خستشون جنگ کنن.آدمای سکسی و داغ باید تا اخر عمرشون جلوی خودشون رو بگیرن و همش از خودشون مواظبت کنن. خب معلومه ادمی که طبعش سرده اصلا نیاز به مراقبتای اون طبع گرمه رو نداره یا ادمی که همینجوری ارثی میل خوردن نداره هیچوقت حسرت و سختی خوردن تو دلش نیست. همه ی این وراجیا رو کردم که بگم اول باید ذات بچه هامون رو دقیق بشناسیم و قبول کنیم.دیدی بعضی پسر بچه ها از ۵ سالگی قشنگ تفاوت زن و مرد رو میفهمن و به زنا تمایل دارن ولی بعضیاشون اصلا تو این فازا نیستن.این رو باید والدین تشخیص بدن. بعد که تشخیص دادیم تازه وارد فاز تربیت میشیم.

همینقدر که دخترت اومده و باهات همه ی اتفاقا رو تعریف کرده یعنی تو موفق بودی! خب ۲۴ ساعته که نمیشه بچه رو کنترل کرد. مخصوصا الان که واقعا با پیشرفتایی که شده نمیشه بکن و نکن راه انداخت و باید فکر بهتری کرد. به نظر من خانواده ای که اصول یه خانواده ی سالم توش رعایت شه و همه چی سر جاش باشه بچه ها دارای نوعی خود کنترلی میشن و از خیلی چیزا مصون میمونن. رفت و امدای بیجا با دوستا و از سر باز کردن بچه و تنها گذاشتنش برا مدت طولانی و اینا هم آفته!

چقدر حرف زدم. این موضوعا رو خیلی دوست دارم.خودمم درگیرشم و من اسمشون رو نمیذارم مشکلات بچه داری ومیگم مسایل بچه داری.)
تو باشی دیگه ازین موضوعا مطرح نکنی ببین سرتو درد اوردم.))

آره دقیقا همینه که می گی من دو تا دخترام با این که اختلاف سنیشون کمه ولی واقعا روحیاتشون متفاوته . هستی ساکت و یک کمی بی زبون بهار حاضرجواب و شیطون و باسیاست. می دونی محمد من همیشه احساس می کنم مامان خوبی نبودم . هرکاری از دستم بر میاد واسشون کردم ولی نه شاغلم نصف وقت که نیستم بعدم بعضی وقتا خستم حوصله ندارم اون جور که دلم می خواد وقت بذارم.عذاب وجدان می گیرم. معمولا کنترل کردنم نامحسوسه ولی وقتی یه اتفاقی میفته خیلی بهم می ریزم بروم نمیارم سعی می کنم کمکشون کنم ولی خودم اذیت می شم بچه های حالاهم که خیلی تیرند زود متوجه تغییر حالاتم می شن.

بلوط پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 ق.ظ

سلام مهربون
نمی دونم چرا خیلی ها این طوری فکر می کنند شاید اخلاق من یا طرز فکرم اون طوری که باید باشه نیست - شما می دونی چرا؟

به کجا باید رفت؟
در شبی اینهمه چشمان تو خواب
لیک در بستر باران زده ات بیداری
به کجا باید رفت؟
در شبی تیره و خیس
که تو در پشت نگاهت داری
و در آن
یکسره تا غرق جهان می باری
گفتمت
خسته شدی از من و این حال خراب؟
شیشه بغض شکستی و نگفتی آری.

مانا باشی

سلام
نه این جوری نیست شاید چون خیلی با احساس می نویسی و معمولا آقایون تو جامعه ی ما کمتراین مدلیند البته الان خیلی بهتر شدند. اسم وبلاگتم بی تاثیر نیست. بهرحال مهم طرز تقکر ته نه جنسیتت.

سعیده پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ http://makhfipesar.persianblog.ir/

سلام اعظم جان
میام میرم
میام میرم
ولی فرصتی که واست نظر بزارم پیش نمیاد
دیروز تا نظرت رو تو وبلاگم دیدم تعجب کردم با خودم گفتم ای بابا این از کجا فهمید من اومدم وبلاگش!!!!
مشکلی که بهش اشاره کردی واقعا معضله. وقتی کودکت رو می سپری به اجتماع و محیط بیرون. هر چیزی ممکنه بشنون و ببینن. این وحشتناکه.
امیدوارم بتونم از تجربیاتت تو این زمینه بعدها استفاده کنم.
نظرت در مورد خرید سی دی هم مقبوله. اقدام کردم.

سلام
اتفاقا منم همیشه به وبلاگت سرمی زتم ولی بعضی وقتا می رسم نظربذارم.
سعیده جون بچه ها رو هر کاری کنی خیلی چیزا رو خارج از خونه می بینن ومی شنوند واسه همین به نظرمن بهترین کار اینه که خوب وبد رو بهشون یاد بدیم و از خطرات آگاهشون کنیم البته به نظر من گاهی کنترل نامحسوسم باید بشن. چون بعضی بچه ها دوست دارن همه چی رو امتحان کنن.

رها دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:38 ق.ظ http://niyazhayam.persianblog.ir

سلام عزیزم درمورد بزرگ شدن بچه ها کاملا باهات موافقم هرچی بزرگتر می شن نوع مشکلاتشون فرق می کنه یه وقتی به خودت میای و می بینی وای کی اینقدر بزرگ شدن که متوجه نشدی من همیشه سر این مسئله با پسرم دچار مشکل می شم و آخرش هم میفهمم که باید قبول کنم که دیگه بزرگ شده و من نمی تونم روش کنترل داشته باشم نظرات دوستت محمد رو در مورد تفاوت شخصیت بچه ها کاملا قبول دارم و امیدوارم تو هم بتونی هرچه زودتر خودتو با بزرگ شدن بچه ها وفق بدی

سلام رها جون
اتفاقا دوست داشتم تو این زمینه نظرتو رو بدونم چون تجربت از من بیشتره ممنون گلم که سرزدی.
آره منم دقیقا با نظر محمد موافقم. دارم سعی می کنم خودم رو وفق بدم.

سحر چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ http://saharri.blogsky.com

نظر به اینکه یه مامان کوشولو هستم نظری در این مورد ندارم
فعلا دغدغه م اینه که نبات غذا نمیخوره و میدوه زمین نخوره و اینا...
اما از نظریات شما دوستان بسی استفاده نمودم.

آره عزیزم وایسا بزرگ بشه می فهمی چقدر سخته بچه بزرگ کردن. اون نبات خوردنیت رو هم ببوس.

بیدل جمعه 25 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:29 ق.ظ http://sonnat.blogsky.com

سلام بانو جان. دو سه باری تشریف آوردین وبلاگم و نظر دادین. ممنونم.
تربیت فرزندان خیلی مهمه. من با اینکه هنوز زن نگرفتم ولی از الان میترسم از تربیت بچه ها. پیشنهاد میکنم کتاب تربیت فرزندان نوشته استاد عبدالله ناصح علوان که به فارسی ترجمه شده رو حتما بخونین. از اونجایی که احتمال زیاد کتابش گیرتون نمیاد تو اینترنت سرچ کنید و احتمالا اگه بود دانلودش کنید. خیلی بهتون کمک میکنه.

سلام
بیدل جان ممنون از کتابی که پیشنهاد دادی . واقعا بچه بزرگ کردن ودرست تربیت کردن خیلی سخته .

زهرا دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:24 ق.ظ http://zolalgoie.blogsky.com

سلام ...عجب وبلاگ دلچسبی دارید...من به فکر انداخت ...از نوشته ها حتی نظرات برای زندگی خودم استفاده میکنم...مانا باشی...بهم سربزنید خوشحال میشم

سلام
مرسی گلم شما لطف داری. حتما بهت سر می زنم.

ح جون دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام
من کمی تا قسمتی آدم مذهبی یی هستم(البته بطور فازی!!!!) اما فارسی وان نسل جدید از تهاجم فرهنگیه و اگه قبلا می خواستن آموزش بدن روابط دختر و پسر بد نیست و الان اونو جا انداختن حالال توی فارسی وان می خوان این مطلب رو جا بندازن که داشتن دوست پسر و دختر برای کسی که شوهر داره هم مشکلی نداره!!!
و این مطلب رو هم تا چند سال دیگه جا می ندازن
خلاصه فارسی وان خیلی چرته!!(اما م خمینی!@@@@@)
من که فقط دو تا شبکه ورزشی رو می بینم

سلام
منم ازاین کانال زیاد خوسم نمیاد ممکنه بعضی وقتا به چیزای خوبی تو روابط آدما اشاره کنه ولی در کل خوب نیست.

بیدل دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:07 ب.ظ http://sonnat.blogsky.com

بانو جان این آدرسیه که میتونین اون کتابی رو که گفتم دانلود کنید. فقط نسخه ی وردش هست. پی دی اف نداره. صفحه که باز شد رو عکس ورد کلیک کنید تا کتاب دانلود شه. امیدوارم بتونه کمکتون کنه. البته از حالا بگم که این کتاب توسط اهل سنت نوشته شده. نمیخوام یه موقع فکر کنین که منظوری دارم از معرفیش. من خودم این کتابو خوندم چن سال قبل و خیلی تفکراتم رو تغییر داد. شما که خودتون بچه دارین احتمالا خیلی بدردتون بخوره. یه تربیت اسلامی رو به شما نشون میده که جالبه.به این آدرس برین:
http://aqeedehe.rr.nu/ebook/view/book/1104/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%83%D9%86%D9%8A%D9%85-%D8%AF%D8%B1-2-%D8%AC%D9%84%D8%AF/
اگه سایتش فیلتر بود از فیلتر شکن استفاده کنید.
اما کتابی که برای خودتون خواستین:
یکی میتونم کتاب خوشبخت ترین زن دنیا رو بهتون معرفی کنم. از اینجا دانلود کنید:
http://aqeedehe.rr.nu/ebook/view/book/682/%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A8%D8%AE%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%86-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7/
میتونم این کتابو بهتون معرفی کنم که فوق العاده است. البته یه کتاب روانشناسی اسلامیه باز که خیلی بدردتون میخوره و یکی از پرفروش ترین کتابای کشورای عربی شده که به فارسی هم ترجمه شده. از اینجا دانلودش کنید:
http://aqeedehe.rr.nu/ebook/view/book/693/%D8%BA%D9%85-%D9%85%D8%AE%D9%88%D8%B1---%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%86/
اینم هم نسخه ورد داره و هم پی دی اف.
در ضمن در همین کتابخونه ای که این سه تا آدرس رو از اون بهتون دادم کتابهای فراوان دیگه ای هم هست که حتما بدردتون میخوره. میتونین بگردین و کتب مفیدشو پیدا کنین و برا خودتون دانلود کنید.
این کامنت هم تایید کنین تا اگه دوستان دیگه ای هم نیاز داشتن برن استفاده کنن.
راستی کتابا رو که دانلود کردین خبرم کنین ببینم راضی بودین یا نه.

مرسی بیدل جان
حتما دانلود می کنم بهت خبرم میدم.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ

با سلام
شما میتوانید وبلاگ خود را بصورت رایگان در سایت مرجع وبلاگها وسایتهای ایرانی ثبت کنید.
برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید.
www.iranweb1.orq.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد