اعتقاد واعتماد به خدا

خدایا! پروردگارا! چرا روا می داری که ملحدان، انکارت کنند؟ 

چرا پنهان می شوی؟ 

چرا آتش زدی در سینه مان عطش شناختن ات را؟ عطش ما بر هستی تو؟ 

صدایت می زنیم وتو خاموش می مانی؟! 

چه هست، خدایا فراسوی زندگی ما؟ 

اما پروردگارا، تنها تو بگو: من هستم. 

بگو من هستم تا که درآرامش بمیرم . 

نه در تنهایی واندوه ، 

که درآغوش تو!  

خیلی وقته از رابطه ام با خدا راضی نیستم حس می کنم  اعتقادی  که تو رابطه ام با خدا بهش احتیاج دارم، رو ندارم. نمازم رو می خوانم، دعا می کنم ،هر وقت کم میارم صداش می کنم ازش کمک می خوام ولی نمی گذارم کارش رو خودش انجام بده. همش می خوام تو مغزم بهش راهکار بدم . زبونی می گم خدایا می سپارم بهت می دونم تو واسم بهترین رو می خوای ولی انقدر نگران و مضطرب می شم  به این فکر می کنم : اگه درست نشد چیکار کنم.  

چند وقت پیش با یکی از دوستام راجع به این موضوع حرف می زدم ، البته بگم این دوست من جزو بچه های NA است و خیلی از اعتقاداتش رو مدیون قدم های دوازده گانه است. همیشه به من می گه مشکل بزرگ تو اینه که می خوای جای خدا بشینی فکر می کنی اگه کسی مشکلی داره ومی شناسیش حتما باید کمکش کنی . میگه : توادعات میشه که به خدا خیلی اعتقاد داری ولی اگه واقعا با تمام وجود بهش اعتقاد داشتی این قدر با کوچکترین مشکلی دست وپات رو گم نمی کردی.  کارت رو درست انجام می دادی و بقیه اش رو می سپردی به نیروی برتر. اولا فکر می کردم حرفاش بیشتر شعارند ولی هرچی می گذره حس می کنم خودش واقعا به این ایمان واعتقاد رسیده . چند ماه پیش شرکتی که توش کار می کرد ورشکست شد با اینکه تو بد وضعیت مالی بودند ولی اصلا استرس نداشت. خیلی آرامشش برام جالب بود می گفت تلاشم رو واسه یه کار بهتر می کنم مطمئنم خدا هم بهم کمک می کنه ولی من خودم رو همین الان با همین وضعیت مالی که به مراتب از اون بهتره جاش می ذارم حس می کنم نمی تونم آروم باشم. 

من حتی واسه یکی از اعضای خانواده ام اگه مشکلی پیش بیاد خیلی زود بهم می ریزم. خیلی دلم می خواد رابطه ام با خدا خیلی بیشتر بشه چون مطمئنم آرامش واقعی رو آدم اون موقع می تونه با تمام وجود احساس کنه. تصمیم گرفتم تمرین کنم و تواین زمینه مطالعه کنم. تمام دوستای خوبی هم که اینجا رو می خوانید اگه کتاب خوبی تو این زمینه می شناسید ممنون میشم بهم معرفی کنید و از همه مهمتر دعام کنید.

نظرات 21 + ارسال نظر
منا سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:56 ب.ظ http://8daily.blogsky.com/

این پستت خیلی حرف واسه گفتن داره
میخوام یه پست دربارش بذارم

کار خوبی می کنی عزیزم زود باش منتظرم.

سحر سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:39 ب.ظ http://saharri.blogsky.com

دقیقا منم این روزها حس و حال تو رو دارم
و عجیب اینه که نمیخوام هیچ کمکی هم به خودم بکنم.
نمیدونمم چرا

شاید می خوای قهر کنی باهاش !
ولی سحر همین اعتقاد به نیروی برتره که به آدم آرامش میده . من خیلی وقتا حس می کنم خودم نیاز دارم به اعتقاد بهش برا آرامش خودم واسه اینکه استرسام رو از بین ببرم اگه همین اعتقاد دست وپا شکستمم نبود که وضع روحیم خیلی خراب تر از این بود.

بلوط سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام مهربون بانو
مطلب نشان میداد که نویسنده خدا رو خوب شناخته اما به نظر من تو امر توکل یه جورایی کم آورده به نظرم باید تو مقوله توکل حرکت کنی
البته من امروز تو این زمینه یه مطلبی درج کردم که نمی دونم شاید خواندنش مفید باشه اما در کل باید بگم امیدوارم اعتمادت به خدا بیشتر بشه هر چند که من در مقابل اعتقاد شما هیچ ام
خشنود ، پایدار و پیروز باشی

سلام بلوط جان
منظورم رو خوب گرفتی. حتما میام می خوانمش .
ممنون از حضورت.

محمد سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 05:40 ب.ظ http://mohamed.blogsky.com/

میدونی اعظم به نظر من همین هیجانی که افتاده تو وجودت برا تغییر و بهتر شدن یه دنیا ارزش داره.

کتابای الهام بخش و بحث تو این زمینه ها زیاده. من عاشق کتابای استاد حوراییم.حالا ممکنه یکی دیگه از یه کتاب دیگه خوشش بیاد ولی برا من سری کتابای استاد حورایی مساویه با زندگی بهتر.)

اتفاقا این حرفت من رو یادیه روایت افتاد . یه نفر می ره پیش امام صادق(ع) میگه: من در مورد وجود خدا دچار شک شدم وخیلی ناراحتم . امام صادق(ع) بهش می گه خدا کمکت می کنه رستگار بشی. مرده می گه : من دچار شکم چه جور رستگار می شم؟ امام صادق (ع) می گه: کافر دچار شک میشه ولی از این موضوع ناراحت نیست ولی تو که ناراحتی خدا بهت کمک می کنه.
نخواندم تا حالا کتاباش رو . تو بازار هست؟؟؟

Get VPN سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ http://www.getvpn.blogfa.com

سلام دوست من . وبلاگ فوق العاده ای داری . چند ثانیه بیشتر وقتت رو نمگیرم : از فیلتر بودن سایت های مختلف خسته شدی ؟ یوتیوب واست فیلتره ؟ فیس بوک واست باز نمیشه ؟ توی گوگل به عنوان یک کاربر تحریم شده شناخته میشی ؟ به شما استفاده از سرویس "وی پی ان" رو معرفی میکنم . برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبلاگ من سر بزنید . موفق باشید

ح جون سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:50 ب.ظ

به نظر من ایمان با خوندن کتاب حل نمیشه
من خودم هم همین مشکل رو دارم به یه نحو دیگه
تا آدم ار پرتگاه پرت نشه پایین و حس نکنه که هیچ کسی جز خدا نمی تونه کمکش کنه ایمانش افزایش پیدا نمی کنه
فقظ اونجاست که حسش می کنه
ما به خدا ایمان نداریم فقط ایمانمون در حد زبان است نه دل

می دونی حرفات رو می فهمم ولی مشکل من اینه خیلی وقتا کمکم کرده خیلی وقتا که فکرشم نمی کردم. ولی وقتی یه کاری رو شروع می کنم نمی تونم آروم بشینم می گم خدایا کمکم کن حتی خیلی وقتا با تمام وجود کمکشو حس می کنم اما آرامش ندارم همش منتظر نتیجه ام.
آره دقیقا واسه همینه که نماز می خوانیم ولی آرامش نداریم.

یاسین سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://Www.sooryas.blogsky.com

خدایا ...شما همیشه خدایی... اگر من هم بنده بودم چی می شد ؟

آنچنان درمن بیفروز تا همه ی یقین هایی را که در من نقش کرده اند، بسوزند، وآنگاه از پس توده ی این خاکستر، لبخند مهراوه برلب های صبح یقینی، شسته از غبار، طلوع کند.

کوچولو عیسی چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:22 ق.ظ

بانو جان شما چقدر راست میگی چقدر حرفای خوب و درست میزنی
به نظرم مشگل ارتباطی که ازش حرف زدی را بیشتر بنده های خدا باهاش دارند
و خیلیها و خیلی هامون در حالیکه عاشقشیم درحالیکه میدونیم خودمون هیچ کاره ایم و همه چی دسته اونه و هر کاری میکنه به مصلحته اما این قدرت تفکر و استدلالی که بهمون داده نمیزاره که همه چی را بسپریم دسته خودش و خیلی جاها همین قدرت انتخاب و تفکر و... همه چی را خراب کرده
خوش به حال کسایی که مثل اون دوستت عمل میکنند چون هممون اونطوری فکر میکنیم اما وقت عمل وقت گرفتن نتیجه همیشه نگرانیم همیشه ....
تو هر از دست دادنی مغموم و تو هر به دست آوردن مغرور
خدا خودش کمکمون کنه و نور ایمان و نفوذ خودش را تو دلامون بیشتر ...
اما خداییش خدا فاصلش را با ما زیاد کرده هاااااااااااااااااااا
من که گاهی خیلی دلم براش تنگ میه خیلییییییییییییییییییییییییی
ممنون بابت مطالب خوبت

وای اعظم از کجا فهمیدی الان تو وبلاگت بودم؟؟؟واقعا دل به دل راه داره.
خیلی خوب حسم کردی .منم خیلی وقتا دلم واسش تنگ میشه دوست دارم خیلی بیشتر از این بهش نزدیک بودم . خیلی دوسش دارم خیلی کم ازش ناراحت میشم وبهش گله می کنم ولی وقتی مشکلی برام پیش میاد می سپارم بهش ولی انگار انقدر بهش اعتماد ندارم که با اطمینان بگم هر چی از اون می رسه واسم بهترینه. هی می گم اگه نشد چیکار کنم . البته این رو بگم خیلی هم تا حالا کمکم کرده.

منا چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:08 ق.ظ http://8daily.blogsky.com/

خودت را بخدا تسلیم کن دیگر لازم نیست نگران چیزی باشی
فرشتگان خدا پیشاپیش تو گام خواهند برداشت و راه را باز خواهند کرد

مرسی گلم.زبونی آسونه ولی عملی خیلی سخته وبه نظرمن خیلی تمرین می خواد.

امی پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ق.ظ http://www.shelakhteh.blogsky.com

سلام من امی هستم همونی که همیشه به یاددوستم هستم
گفتم یه یادی ازت کنم تا دلت اب نشه :)

سلام امی جان. مرسی که سرزدی.

ZAHRA پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 08:44 ق.ظ http://www.zolalgoie.blogsky.com

سلام ....از حضورت خرسند شدم...چند وقتی کرفتاریم زیاده...ولی میام واز چشمه سار وبلاکت مینوشم...پاینده باشی

سلام
ممنون گلم لطف داری.

بلوط پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام مهربون
الهی توکل می کنم به تو و پیامبرت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله
مگر ما مهدی فاطمه را نداریم چرا از او طلب یاری نکنیم
مهدی جان امید ما بچه شیعه ها به توست مولای ما به یاری ما بیا که هر گاه از یادتان غافل می شویم احساس پوچی و نیستی داریم
گاه از مسیر درستی خارج می شویم ای مولای ما تو راهنمای ما باش که در غیر اینصورت به بیراهه خواهیم رفت

سلام
ممنون واسه ی دعات.

بهار پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 04:50 ب.ظ http://bachchemahal123.blogfa.com

سلام
وبلاگ زیبایی دارین
خوشحال می شم به وب ما هم سر بزنین
منم متولد خردادم
منتظر حضور گرمتون هستیم

سلام
ممنون ازحضورت.
حتما بهت سر میزنم.

فرزاد جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.hitec.pardisblog.com

سلام
به نظر من ما به انتخاب خودمون اعتماد نداریم !
یعنی اعتماد به نفس نداریم .
خداوند تمام برکات را در زمین و آسمان قرار داده و این وظیفه ی ماست که آنرا جذب کنیم و این راز جاذبه عجب رازیست !
فقط کافی با تمام وجود اون چیزیو که می خوای حسش کنی و چه به اون رسیدی و چه به اون نرسیدی خدارو بابتش شکر کنی ... !
وبلاگه خوبیه
خوشحال میشم به منم سر بزنی

سلام
دقیقا همینه ما به اعتقاداتمون و خودمون اعتماد نداریم. برا همین می ترسیم و آرامشمون رو از دست میدیم.
مرسی .چشم سر می زنم.

امی شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ق.ظ http://www.shelakhteh.blogsky.com

سلام ممنون که به سرزدی

سلام خواهش می کنم.

بیدل شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:49 ب.ظ http://sonnat.blogsky.com

سلام بانو جان.یه سوال:
شما عربی بلدین؟ منظورم اینه که شما عرب هستین یا نه؟

سلام
نه متاسفانه اصلا بلد نیستم. عرب هم نیستم

بیدل شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ب.ظ http://sonnat.blogsky.com

بانو جان من آدرس فیلتر نشده اون سایتو دادم. یخورده تلاش کنین فکر کنم بتونین دانلود کنیا.

من هر کاری کردم دانلود نشد. ممنون باز امتحان می کنم.

بیدل شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:49 ب.ظ http://sonnat.blogsky.com

سلام بر بانو. حال شما خوبه؟ بانو جان من آپ هستم. منتظرتونم.

چشم میام .

سعیده یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:31 ق.ظ

با محمد موافقم
خدا رو شکر به ول و وول افتادی
هممون همین هستیم
یهو کمرنگ شدنش رو در خودمون احساس می کنیم. خودمونو اصلاح می کنیم. بعد مدتی می بینیم باز داره نماز خوندمون عادی می شه. دوباره اصلاح می شیم. و و و و و

سلام سعیده جون
خوبی؟ از اداره که میام نت وبلاگت باز نمیشه خونه هم که هنوز درگیر اسباب کشیم. جمعه از خونه ی مامانم اومدم عکسای رهام خوردنیت رو دیدم.ماشالا چه ملوس شده بود با اون تور روسرشو اون سیب خوردنش ولی هرچی واست نظر می ذاشتم نمی شد.
راستی ماشین نو هم مبارک.
آره دقیقا همینه. مرسی واسم دعا کن زیاد حالم خوب نیست.درگیریامم زیادند.

بیدل یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ http://sonnat.blogsky.com

تونستین دانلود کنین؟ البته دیروز که خودم خواستم امتحان کنم فیلتر کرده بودن. فکر کنم باید فیلتر شکن استفاده کنید.

نه نتونستم. اینجا فیلتر شکن ندارم خونه هم درگیر اسباب کشیم . باید برم خونه مامانم امتحان کنم . ممنون خبرت می کنم.

امی یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:00 ب.ظ http://www.shelakhteh.blogsky.com

سلام درمورداین دوستNA بایدبگم که اگه واقعا کلاسای 12 قدمشورفته باش واقعا به حرفش ایمان داشته باش

عزیزم بچه های NA کلاس های 12 قدم رو حتما از روز قطع مصرف می رند و این مستمره .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد